dinsdag 6 maart 2012

Modeketen Mango verlaagd prijs!


Mango-liefhebbers opgelet, de Spaanse modeketen gaat opnieuw de concurrentiestrijd aan met de vergelijkbare "fast fashion" retailers als H&M en Zara door dit seizoen de prijzen met 20% te verlagen. Dit is een onderdeel van de langdurige strategie om het imago te verbeteren als verkoper van een kwalitatief goede producten tegen lage prijzen.

Sinds 2009 is Mango al druk bezig met het verbeteren van het imago. De keten wil uit de schaduw stappen van hun grootste concurrent Zara. Dat is dan ook een reden dat Mango zich is gaan focussen op ander publiek, namelijk de volwassen vrouw. Om die doelgroep aan te spreken werd het logo al in een nieuw jasje gestoken en werd de collectie modieuzer gemaakt. Ook organiseerde Mango verschillende wedstrijden om zo de aandacht te trekken.

Voor de spring/summer campagne strikte ze onlangs topmodel Kate Moss en zijn ze druk met hun winkeluitbreiding in verschillende landen zoals, Turkije, China, Rusland en Zuid-Amerika. Ondanks de crisis is de bedoeling dat er dit jaar minimaal 200 winkels bij komen.

Dus genoeg shop mogelijkheden over de hele wereld en straks ook nog eens met 20% "korting".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten